19 12 2014

YUMURTADA YATIRIM STRATEJİLERİMİZ DEVAM EDİYOR

Türkiye’nin yemcisi olarak ülke genelindeki 6 fabrikasında yılda 2 milyon ton hayvan yemi üretme kapasitesine sahip Matlı AŞ, dünyada tarım ve hayvancılık trendlerini araştıran WATT verilerine göre Dünya’da yem üretimi yapan 28 bin 200 işletme arasında 98. sırada yer almayı başardı. Matlı AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, yem üretimindeki başarılarını yumurtada da sürdüreceklerini belirtirken, Burdan markasıyla günde 2 milyon adet yumurta üretimlerine ilave olarak likit yumurta ve yumurta tozu yatırımına da hazırlandıklarını açıkladı.

Burdan Yumurta olarak 2013 yılında 14 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Matlı, günlük 2 milyon adet yumurta üretimi ile iç pazarda da Burdan Yumurta’nın Türkiye’nin en seçkin marketlerinde yerini aldığını vurguladı.

Kısa adı FAO olan Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün verilerine göre Dünya’da yılda 66 milyon ton yumurta üretildiğini belirten Matlı AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, Türkiye’nin yıllık 932 bin ton yumurta üretimiyle dünya sıralamasında 10. ülke durumunda olduğunu belirtti.

Türkiye’nin, dünya yumurta ihracat sıralamasında Hollanda’dan sonra ikinci sırada yer aldığını söyleyen Özer Matlı, “2013 yılında Türkiye’nin toplam yumurta pazar cirosu yaklaşık 2 milyar 860 bin TL’ye ulaşmıştır. 2013 yılında 406 milyon dolarlık yumurta ihracatı yapmış olup, Irak Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı konumundadır ve Irak’a 373 milyon dolarlık yumurta ihracatı gerçekleştirilmiştir. Bu yılın ilk yarısındaki yumurta ihracatı ise geçen yıla göre yüzde 16 oranında artarak 213 milyon dolara ulaşmıştır” dedi.

Bu yılın ilk 10 ayında geçen yılın aynı dönemine yumurta üretim miktarının yüzde 4 oranında arttığını ifade eden Özer Matlı, bu artış hızı ile yılsonunda Türkiye yumurta üretiminin 17,5 milyar adedi bulmasının beklendiğini ifade etti.

Sektörün geleceğinin açık olduğunu, yıllık kişi başı yumurta tüketiminin 183 adetten 187 adete yükseldiğini ifade eden Matlı AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, “Kişi başı tüketim arttıkça Türkiye’de güvenli kaliteli yumurta markamız olan Burdan Yumurta ile Türk toplumunun sağlıklı beslenmesine katkıda bulunmaya devam edeceğiz” dedi.

Yumurtada da yatırım stratejilerinin devam ettiğini ifade eden Özer Matlı, likit yumurta ve yumurta tozuyla ilgili de yatırıma hazırlandıklarını dile getirdi. Tesis kurulumu ve makine alımı konusunda yurt dışından teklif alma sürecinde olduklarını belirten Matlı, “Türkiye likit yumurtada yıllık 40 bin tonluk pazara sahiptir, yani pazarın yüzde 4’ü likittir. Bu da gösteriyor ki, üretim yapan firma yok denecek kadar az. Oysa makarna ve bisküvi sektörü başta olmak üzere tüketim alanları giderek büyüyor. Şu anda Türkiye yumurta tozu ithal eden bir ülke konumunda. Planladığımız yatırım 13 milyon lirayı geçecek” dedi.



Fotoğraflar