Hakkımızda

Türkiye’nin yemcisi Matlı, Türkiye’nin protein ihtiyacını karşılayan gıda grubu olma hedefine hızla yürüyor. Matlı, orta vadede beyaz et ve kırmızı et ile süt ve süt ürünleri üretimine de başlayarak Türkiye’nin protein ihtiyacını karşılayan bir gıda grubu olacak. Matlı Gıda Grubu hem hayvanları hem insanları besleyerek, Türkiye’de besin zincirinin en güçlü halkası haline gelecek. Matlı, Türkiye’nin protein ihtiyacını karşılama hedefiyle faaliyet gösteren bir gıda grubu.

Matlı Gıda Grubu’nun kurucusu Ömer Matlı
, iş hayatına 1965 yılında Bursa’nın Karacabey ilçesinde soğan ticareti yaparak başladı. 1970’lerin başında hayvan ticaretine ve buna paralel olarak mandıracılığa geçen Ömer Matlı, bu işlerde elde ettiği başarıların getirdiği ticari itibarı ve birikmiş sermayesi ile birlikte çeltik işine girdi ve 1980 yılında kurduğu çeltik fabrikasıyla tüccarlıktan sanayiciliğe adım attı. Ömer Matlı, 1986 yılında hayvan yemi üretmeye karar verdi. Bu yatırım kararı, 1988 yılında ilk büyükbaş hayvan yemi üretiminin gerçekleşmesi ile somutlaştı. Karacabey’deki fabrikada saatte 10 ton süt ve besi sığırı yemi üretiliyordu. Hedef kitle ise başlangıçta Karacabey, Mustafakemalpaşa, Bandırma ve çevresindeki süt ve besi sığırı yetiştiricileriydi. Bu ilk fabrikaya 1992 yılında bölgenin ilk modern mısır kurutma tesisi eklendi. Matlı Gıda Grubu Nisan 2010’da ise yepyeni bir sektöre adım atarak yumurta üretimine başladı.

Türkiye’nin en büyük 91. sanayi kuruluşu
Matlı Gıda Grubu halen yem üretimi, gıda üretimi, tam yağlı soya üretimi, mısır kurutma ve hammadde ticareti alanlarında faaliyet gösteriyor. Matlı Grubu’nun ana şirketi Proyem A.Ş., İSO’nun “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasında, 2020 yılı verilerine göre 91’inci sırada yer alıyor. Matlı Gıda Grubu’nda bordrolu ve taşeronlarla birlikte yaklaşık 1.000 kişi istihdam ediliyor. Türkiye’nin 81 ilinde 500’ün üzerinde bayi ağı olan şirket, öte yandan yaklaşık 3 bin tedarikçi ile ticaret yapıyor.

Matlı Gıda Grubu 2019 yılında toplam 2,4 milyar TL ciro elde etti. 2018 yılına göre yüzde 28 artışı ifade eden bu ciroda yem 2 milyar TL ile ilk sırayı alırken, onu 220 milyon TL ile ticari ürün ticareti, 174 milyon TL ile yumurta ve 5,9 milyon TL. ile de süt üretimi izledi. Türkiye’nin yemcisi Matlı Gıda Grubu bugün Proyem, Bilgi Yem, Kabul yem markaları ile Karacabey’in yanı sıra Konya, Çorlu (Tekirdağ), Turgutlu (Manisa), Samsun, Gaziantep, Burdur ve Polatlı (Ankara) tesislerinde büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan yemi üretiyor.

Grup’un yıllık yem üretim kapasitesi sekiz fabrikada toplamı 2 milyon 880 bin tona ulaşmıştır. Matlı Gıda Grubu yem sektöründe neredeyse kişiye özel üretim gerçekleştiriyor. Yetiştiricinin kaba yem kaynaklarına, yetiştiricinin hayvanı besleme alışkanlığı ve özelliğine ve bölgesel beslenme özelliklerine göre yem üretiliyor ki bu sektöre Matlı Gıda Grubu’nun getirdiği bir yaklaşım. Yine süt ve döl verimini artıran özel yemler de sektöre Matlı Gıda Grubu’nun sunduğu ürünler.

Matlı Gıda Grubu 2014 itibariyle Türkiye’nin Altı coğrafi bölgesinde (Güney Marmara, Trakya, Orta Anadolu, Ege, Karadeniz, Güney Doğu Anadolu) aynı anda faaliyet gösterip ve ürettiği yemleri pazarlar hale gelmiştir. 2019 yılında 1 milyon 310 bin ton yem satan Matlı Gıda Grubu’nun hedefi, 2021’de de 1 milyon 750 bin ton yem üreterek “Türkiye’nin yemcisi” olmaya devam etmektir.

2022 yılında Diyarbakır, 2023 yılında Niğde illerinde fabrika yatırımımız ile fabrika sayımızı 10′ a çıkarmayı hedeflemekteyiz.