Ülke genelindeki 6 fabrikasında yılda 2 milyon ton hayvan yemi üreten “Türkiye’nin yemcisi” Matlı’nın tarım ve hayvancılık sektöründebüyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiriciliğiyle ilgilenen kadınların eğitimine yönelik 2014 yılı başında start verdiği proje kapsamında çeşitli bölgelerdeki 50 köyde bugüne kadar yaklaşık 2 bin kadına uygulamalı ve teorik eğitim verildi. Yüzde 80 oranında kadınlar tarafından yapılan hayvan bakım ve besleme işinin daha verimli hale getirilerek, aile bütçelerine katkıda bulunulması, böylelikle köyden kente göçün durdurulması hedeflenen projede uzman ziraat mühendisleri ve veteriner hekimler tarafından 2015 sonuna kadar toplamda 3 bin 500 kadın yetiştiriciye eğitim verilmesi planlanıyor. Köylerde verilen eğitimlerin yanısıra Karacabey’deki Ömer Matlı Akademi Ar-Ge Çiftliği’ndeki uygulamalı eğitimler, tematik TV kanallarına yayınlanan eğitim programları ve “Hayvancılık Akademisi” isimli portal ile desteklenen proje, Bursa Halkla İlişkiler Derneği’nin ulusal çapta düzenlediği “Halkla İlişkiler Çalışmaları Yarışması”nda “Kurumsal İletişim” kategorisinde 1.’lik ödülüne layık görüldü.
Aldıkları ödülle ilgili memnuniyetlerini belirten Matlı AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, “Hayvancılık alanında ve bilhassa bu işle uğraşan kadın yetiştiricilerimizin eğitimini her zaman çok önemsedik. Matlı olarak bunu ülkemiz ve sektörümüz adına stratejik bir mesele olarak belirledik ve buna göre hareket ediyoruz. Sağlıklı nesillerin sürdürülebilirliği, verimli, kaliteli, tarım ve hayvancılığın yapılması ve gelişmesini amaçlıyoruz. Kadın yetiştiricilerinin eğitimine yönelik projemiz büyük bir başarı ile devam ediyor ve yoğun ilgi görüyor. Ayrıca şirketimizin ödüle layık görülmüş olması bizleri elbette memnun etti ve doğru yolda olduğumuzu gösterdi” dedi.
Kadın yetiştiricilerine yönelik eğitim projesine ilişkin açıklamalarda bulunan Matlı AŞ Pazarlama Direktörü Yasemin Eren de, Türkiye’nin en büyük 207. şirketi olarak kadın üreticilere özel önem verdiklerini belirtti.
“TÜRKİYE’DE BİR İLK”
Yapılan araştırmalara göre, Türkiye’de hayvancılık sektörüyle uğraşan ailelerde kadınların yüzde 80- 90 oranında birebir işin içinde olduklarını vurgulayan Yasemin Eren, “Bu veri ışığında Matlı olarak Türkiye’de bir ilke imza atarak, kadın yetiştiricileri için bir eğitim seferberliği başlattık. Tarım ve hayvancılığın gelişimi için uzmanı olduğumuz hayvan besleme alanındaki bilgi ve birikimlerimizi kadın yetiştiricilerle paylaşarak verimli, kaliteli hayvancılığın yapılması ve gelişmesini amaçlıyoruz” diye konuştu.
Hayvancılıkla uğraşan kadınlara eğitim vermek üzere ülkemizin dört bir tarafında köy köy dolaştıklarını ve 2014 yılı başından itibaren çeşitli bölgelerdeki 50 köy ziyaret edilerek 2 bin 70 kadına birebir ulaşıldığını bildiren Yasemin Eren, projenin sadece köylerde verilen eğitimlerden oluşmadığını kaydetti. Eren, çeşitli etkinliklerle köylerdeki eğitimleri pekiştirdiklerini ifade ederek, “Eğitimlerden sonra kadın yetiştiricilerimizi Karacabey’de kurulu Ömer Matlı Akademi Ar-Ge Çiftliğimizde uygulamalı eğitime alıyoruz. Bunların üzerine, tarım ve hayvancılık üzerine uzmanlaşmış tematik TV kanalları için eğitim programları hazırlıyor ve yayınlıyoruz. Ayrıca, Hayvancılık Akademisi isimli bilgi paylaşım portalı ile de sosyal medya sayesinde kadınlarımıza ulaşıyoruz” dedi.
“BAŞARI, EKİP ÇALIŞMASININ SONUCU”
Ülkemizin ilk ve örnek uygulaması durumundaki çalışmanın bir ekip işi olduğunu belirten Eren, Matlı Grubu’nun kurucusunun adını taşıyan Ömer Matlı Akademi’de ve ona bağlı Hayvansal Üretim Eğitim ve Araştırma Merkezi’nde sürdürdükleri eğitim çalışmaları hakkında bilgi verirken de, Matlı Grubu bünyesindeki pazarlama departmanında tamamı kadın yöneticiler ile birlikte çalıştığını da sözlerine ekledi.
Türkiye’de hayvan bakım ve besleme işinin yüzde 80’inini kadınlar yaptığı için Matlı AŞ Pazarlama Departmanında ziraat mühendisi ve veteriner hekim olarak kadın marka yöneticileriyle birlikte sahada aktiviteler yaptıklarını sözlerine ekleyen Eren, “Halkla İlişkiler Çalışması ödülü alan bu çalışmamız sayesinde geçen sene 2 bin 70 kadın üreticimize Buzağı bakım beslemesinden başlayarak, dişilerde doğum yapıncaya kadar, erkek hayvanlarda ise kesime gidene kadar bütün süreçlerle ilgili eğitimler düzenledik. Halen devam eden bu eğitimlerimiz ile kadın yetiştiricilerimizin her yıl bir buzağı alarak verimli bir üretim yapmaları ve süt sığırcılığında hayvan başına elde edilen süt miktarını artırmaya yönelik bilgi paylaşımları ile verimli ve karlı hayvan yetiştiriciliği sayesinde aile ekonomilerine katkı sağlıyoruz” şeklinde konuştu.
Eren, projenin devam ettiğini ve 2015 yılında bin beşyüz yeni kadın yetiştiriciye ulaşacaklarını belirtirken de, “Şirket içinde Satış ve pazarlama birimlerinin ortaklaşa gerçekleştirdikleri eğitim faaliyetleri ile başarılı bir ekip çalışması örneği oluşturduk. Bu anlamda Marka yöneticisi Ziraat Yüksek Mühendisi Merve Sever’e, Marka yönetici yardımcısı Vet. Hek. Meryem Gönen Alkaç’a, Halkla ilişkiler Yöneticisi Melek İbiş’e ve Ömer Matlı Akademi Müdürü Vet. Hek. Serdar Sızmaz’a ve tüm satış ekibimize teşekkürlerimi sunuyorum. Bursa Halkla İlişkiler Derneği’nin ulusal çapta düzenlediği ‘Halkla İlişkiler Çalışmaları Yarışması’nda ‘Kurumsal İletişim’ kategorisinde 1.’lik ödülüne layık görülmemiz ne kadar doğru bir iş yaptığımızın kanıtı oldu” dedi.