Matlı Gıda Grubu Büyüme Trendini Yeni Yatırımlarla Destekliyor

Büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı yem alanındaki üretimiyle Türkiye pazarında kayda değer pay sahibi olan Matlı Gıda Grubu, sektördeki yatırımlarına devam ediyor. 2017 yılını yüzde 35’in üzerinde bir büyüme oranıyla kapatan firma, bu yıl 80 milyon liralık yatırım planlıyor. Tamamlanacak olan ve planlanan yatırımlarla yıl sonunda yıllık yem üretimini 2 milyon tona ulaştırmayı hedefleyen firma, diğer yandan lisanslı depo yatırımlarına da yenilerini ekliyor.
Türkiye’nin farklı illerinde yeni fabrikalar açan Matlı Gıda Grubu, bir yandan da mevcut fabrikalarında revizyonlarla kapasite artışına gidiyor. Geçen yıl ciro bazında yüzde 35’in üzerinde büyüme kaydettiklerini belirten Matlı Gıda Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, Burdur’da devam eden fabrika yatırımının tamamlanmak üzere olduğunu, Polatlı’da da yatırıma başlamaya hazırlandıklarını aktardı. Geçen yılı 1.3 milyon ton yem üretimiyle kapattıklarını kaydeden Matlı, yıl sonunda faaliyete girecek ve revizyonu tamamlanan fabrikalarla birlikte üretimin 2 milyon tonu aşacağını söyledi.
Halihazırda Türkiye genelinde altı fabrikada büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı yem üretimi gerçekleştirdiklerini ifade eden Matlı, Grup bünyesinde 750 kişiye istihdam sağlandığını söyledi. Manisa ve Gaziantep’te yeni lisanslı depoları faaliyete geçireceklerini dile getiren Matlı, “Erzincan’da da tavukçuluk konusunda cazibe merkezleri kapsamında entegre bir projemiz bulunuyor. Güney Marmara, Trakya, Orta Anadolu, Ege, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri olmak üzere Türkiye’nin pek çok yerinde etkinliğimiz söz konusu. Bu pazarlara yemin yanı sıra yumurta, tam yağlı soya, mısır kurutma ve hammadde ticareti yapıyoruz” şeklinde konuştu. 
Matlı Gıda Grubu olarak Burdan markasıyla yumurta üretimi de yaptıklarını ifade eden Özer Matlı, günlük 1.5 milyon adet yumurta ürettiklerini anlattı. Üretimin yüzde 15’ini kendi markalarıyla ihraç ettiklerini kaydeden Matlı, yumurta üretiminde büyüklük bakımından Türkiye’deki üreticiler arasında ilk üç firma arasında yer aldıklarının altını çizdi. Geçen yıl 140 milyon liralık ciro elde ettiklerini hatırlatan Özer Matlı, ihraç pazarları arasında Afganistan, Irak, Bahreyn, Dubai, İran, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin yer aldığını anlattı.

Yetiştiricilere altyapı desteği sağlıyor 
Matlı Gıda Grubu’nun doğru yem kullanımı, uygun maliyet ve verimli hayvancılık gibi konularda yetiştiricileri bilinçlendirmek için sosyal sorumluluk projelerini etkin bir şekilde sürdürdüğünü söyleyen Özer Matlı, “Ömer Matlı Akademi’de geliştirdiğimiz bilimsel yem üretimi ve kullanımı yöntemlerini sosyal sorumluluk projemiz olan ‘www.hayvancilikakademisi.com’ sitesinde 2013 yılından bu yana yetiştiricilerle paylaşıyoruz” dedi.

“Tarım ve hayvancılık ülke politikası olmalı”
Stratejik bir sektör olan tarım ve hayvancılığın ülke politikası olarak uzun vadeli ele alınması gerektiğine işaret eden Özer Matlı, yem sektörünün 23 milyon ton/yıl üretim kapasitesine ulaştığını aktardı. Bitkisel üretimin artmadığına ve bu nedenle ithalata dayalı bir büyüme oluştuğuna vurgu yapan Matlı, “Temel politikaların devlet kademesinde planlanması gerekiyor. Son yıllarda içinden çıktığımız üretim ekonomisine yeniden dönüyoruz. Türkiye ve çevre ülkelerdeki sıkıntılara rağmen şirket olarak Türkiye ile birlikte büyüdük. KGF destekleri de büyümede son derece etkili oldu. Bu yıl da büyümeyi öngörürken daha pozitif ve dengeli bir gidişatın söz konusu olacağını düşünüyoruz” diye konuştu. Matlı, İSO’nun belirlediği ‘500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ 2016 listesinde 144’üncü sırada yer alıyor.